Eläimet ovat ylisöpöjä ja perheessäni on aina oltu eläinrakkaita. Meillä on koira Lilja.

wilma%20004-normal.jpg

Sitten meillä on hamsteri jonka kuvaa en nyt tähän hätään saanut. Tässä on sen häkki.

Wilman%20kuvat%20113-normal.jpg

Siinä on siis meidän lemmikit xd Sööttejähän ne on ja hupsuja. Itselleni toivoisin vielä gebiiliä tai toista koiraa Liljan seuraksi. Niin ja muuten. Pikkuveljeni innostui ratsastuksesta käytyämme tallilla jossa kummitätini ja serkkuni ratsastavat. Veljeni pääsi Eemeli nimisen ponin kyytiin. Oli kyllä metkan näköistä menoa xd

wilma%20032-normal.jpg

Itse en innostunut siitä. Haju joka talleilla on ominaista ei viehätä minua enkä oikein usko jaksavani siivota karsinoita. Voisin kyllä varmaan ihan vaan ratsastella, mutta kun se haju ja siivoaminen on olennainen asia siinä harrastuksessa niin... Ei oikein sytyttänyt. Tanssiminen ja Lukeminen riittää minulle xd.

Ja nyt kun olen selittänyt ummet ja lammet eläimistä on kirjaosion vuoro :) Eläinkirjat onvat aiheemme tänään. (hitsi, kuulostin ihan joltain uutistenlukijalta xp) Itse en tunne vetoa niihin,mikä on lievä yllätys ihmiselle joka kuitenkin rakastaa eläimiä. Hevokirjoista en ole ikinä pitänyt ja kirjat joissa on pääosana eläin ei muutenkaan saväytä. Otetaan esimerkkinä vaikka koiratytöt sarja.

Sarjan on kirjoittanut Marvi ja Merja Salo. Sarjan päähenkilöt ovat Jenna ja Hannele, 12-vuotiaat ystävät Turusta. Jennan koira on kultainennoutaja, nimeltä Jesse.

Sarjassa on hyviä kirjoja ja olen varma, että kaikki ne jotka pitävät eläinkirjoista ihastuvat sarjaan. Minua taas viehättää enemmän kirjat joissa on fantasiaa ja romantiikkaa <3 Olen kyllä tässä ajatellut selata pari Jesse kirjaa pitkästä aikaa. Saattaa olla, että nyt pidänkin sarjasta. ;)

Jesse%20sarja-normal.jpg